31 NUMARALI REKLAM ALANI
Yüksekova Doğa Tutkunlarından 2 Bin 500 Rakımlı Mergezer’e Yürüyüş
METİN TEK - YÜKSEKOVA GÜNCEL

Yüksekova ilçesine farklı illerden gelen doğaseverler, 2 bin 500 rakımdaki Mergezer Yaylası’nda temmuz ayına rağmen karın keyfini çıkardı.

Yerel Rehber TDF Yaz Kış Lider Belgeli Kahraman Aytan’ın öncülüğünde Mergezer Yaylası’na doğa etkinliği düzenlendi. Farklı illerden gelen doğaseverler, yeşillikler arasında kalan kar kütleleri üzerinde bol bol fotoğraf çekerek günün tadını çıkardı.

Temmuz Ayının bitmesine rağmen karın karşısında şaşıran Mehmet Deniz Gültekin; Daha önce güneydoğuyu doğru düzgün görmemiş birisi olarak bu eşsiz deneyimimi Hakkari’nin Yüksekova ilçesinde yaşadığım için çok mutluyum.

Yüksekova’nın doğasını belki birkaç ay belki birkaç yıl sonra görme şansını bulacağımdan emin olduğum için bu güzel ayın ortasında hem Kar keyfi hem de yeşilliğin sefasını yaşadık.

Yüksekova, Türkiye’nin çok uzağında ve çok az insanın gidip geldiği yerler arasında. Bundan dolayı kendimi başka ülkede hissetmedim elbet ama beni öyle görmeleri, beni yöreye karşı heyecanlandırdı.

En önemlisi ise, Biz bugün bilgenin eşsiz manzarası olan ve doğallıyla, kültürüyle Doski bölgesine geldik. İlk olarak bölgede bulunan köyleri gezdik inan baya beğendik. Ve daha sonra mergezere geçtik oradan inanılmaz keyif aldık. Yüzdük, eğlendik, o güzel karın doyasına keyfini yaşadık eminim bu an asla unutulmaz bende. Buradan bize rehberlik yapan Kahraman Aytan hocamıza çok teşekkür ediyorum. Şeklinde konuştu

Maceralı bir yolculukla, kamyonet kasasında  yaşadığını belirten Cumhure DMergezer’e çıkınca ve Temmuz’un son günlerinde kar görmenin heyecanı ile çocuklar gibi şendik hopladık zıpladık. Kar yemek istiyordum fakat kirletmişti yiyemedik karlı yerde epey yukarı çıkmıştık aşağı inmek kolay olmadı. Buzlanmış ve güneşin etkisiyle iyice katılaşmıştı, Bazı arkadaşlarımız eriten karın sularıyla oluşmuş çamurdan nasibini almış bulundu, arkadaşın yerle buluşmasını görmek hoş bir deneyim değildi ancak güzel anı oldu fotoğraflamak mümkün değildi çok hızlıydı, çamurlarımızı yıkadık bir tarafta. Diğer tarafta soğuması için göllete koyduğumuz karpuzumuzu çıkardık kestik lezzetle yedik, çöplerimizi toplayıp ayrılıyorduk ki iki arkadaşımız diğer gölette bi yüzme yaptılar bi kaç kare fotoğraflayıp gölet, gökyüzü, yüksek dağlar, börtü böcek, kamyonetimizin kasasına çıkıp yüksek rakımlı havayı soluyup güneşi yakınımızda hissederek ayrıldık. İfadelerini kullandı.

Bölgenin güzelliklerini bir bir tanıtmaya devam eden, , Yerel Rehber TDF Yaz Kış Lider Belgeli Kahraman Aytan;  Öncellikler herkese merhabalar, bizim değerlerimiz olan doğamız için her hafta olduğu bigi bu hafta gene doğaseverlerle buluştuk. Yüksekova Doğa Tutkunları olarak, Yüksekova’nın geleceği için, turizmi için bölgemizin tüm güzellikleri keşfediyoruz. Bu hafta Dışarıdan gelen misafirlerimizi bölgenin can damarı olan Doski bölgesine götürerek, Mergezer yaylasına çıktık, Temmuz ayın bitmesine rağmen karın olduğunu gören misafirlerimiz hayran kaldı. Ondan sonra gölde yüzdük, dağları gezdik ve hatta hatta 4 mevsimi saatler içerinde yaşadık. İnan misafirlerimiz baya eğledi ve baya da sevindi. Bize eşlik eden ve tüm desteklerden bulunan herkese teşekkür ederim. Dedi.